Funky Fishbone

CASE STUDY

Van Koert Chiropractie

De 'Customer Journey' in 9 stappen uitgelegd:

Voor Van Koert Chiropractie uit Zoetermeer mocht Funky Fishbone een website maken. In het design is er vooral veel aandacht geschonken aan de customer journey, zodat het uiteindelijke doel makkelijker behaald kon worden. Te weten: meer klanten binnen halen. Bekijk hieronder hoe ik dit heb aangepakt:

1

Herkenbaarheid

Homepage

Het eerste wat men wil op een website, is bevestiging of men goed zit. Oftewel herkenbaarheid. Duidelijk de naam van het bedrijf als eerste in beeld. Het logo bovenin. Een afbeelding die tot de verbeelding spreekt. Ook is opzettelijk de tekst in een F-vorm neergezet, aangezien uit onderzoek blijkt dat wij mensen het patroon van de letter F volgen als wij een webpagina bekijken/lezen. Bovenin geven we gelijk de mogelijkheid om naar de Engels-talige pagina door te klikken. En onderin ziet men gelijk de mogelijkheid om het gratis inloop spreekuur te bezoeken.

Probleem herkenning

probleem herkenning

Men bezoekt een website altijd met een reden. En die reden is dat men op zoek is naar een oplossing voor zijn/haar probleem. Bij Van Koert Chiropractie zijn we op zoek gegaan naar de problemen die de patiënten hebben. Er zijn uiteindelijk 2 problemen naar voren gekomen. 1: De pijn die men ervaart door de klacht(en) die men heeft. 2: De beperking die men heeft als gevolg van die klacht(en). 

De probleem herkenning vindt men gelijk bovenaan de homepage zodat men zich direct kan relateren aan de klacht die men heeft. Door middel van gebruik te maken van een “fancy header” veranderd om de 2 seconden de klacht die men kan hebben die Van Koert Chiropractie behandelt. 

Voor de mensen die al eerder op de website zijn geweest en/of direct contact op willen nemen is er een call to action knop “maak nu een afspraak” geplaatst.

2

3

Bevestiging

klachten behandeling

Welke klachten behandelt de chiropractor? De bezoeker zoekt nu naar bevestiging. Zit ik goed? De vraag of de chiropractor ook iets voor de bezoeker kan betekenen moet hier beantwoord worden. Maar men wil niet geconfronteerd worden met hele lappen tekst. Vandaar dat men hier naar de overzichtspagina van de behandelingen kan gaan, om vanuit daar op de juiste pagina te komen. Of men scrollt vanaf hier verder naar beneden voor meer informatie.

Wat kan men verwachten?

werkwijze

Wanneer men naar beneden scrollt voor meer informatie, wil men onder andere weten wat men kan verwachten wanneer ze kiezen voor een behandeling bij Van Koert Chiropractie. Dat wordt hier beknopt verteld. Men wil namelijk geen boek lezen, maar snel informatie tot zich nemen.

4

5

Unique Selling Points

USP

Maar waarom zou men dan naar Van Koert Chiropractie moeten gaan en niet naar één van zijn concurrenten. Wat hem onderscheidend maakt van de concurrentie, oftewel zijn unique selling points (USP’s) worden hier beschreven.

Veelgestelde vragen

FAQ

Mochten er dan nog vragen zijn bij de bezoeker kan men wellicht hier het antwoord vinden in de FAQ sectie. Tevens heb ik op alle behandel pagina’s een FAQ sectie gemaakt, gericht op de specifieke klacht. Dit is tevens goed voor de vindbaarheid in Google.

6

7

Korte introductie

over ons 2
over ons

Bij wie kom ik dan terecht? Dat zal dan één van de volgende vragen zijn die men zal hebben. Een bescheiden ‘Over Ons’ alinea verteld kort wie ze zijn en wat ze doen. Aangeven dat ze aangesloten zijn bij de juiste beroepsvereniging zorgt voor meer vertrouwen bij de bezoeker. En wil men meer weten kan men doorklikken naar de Over Ons pagina.

Testimonials

testimonials

Om nog meer vertrouwen te creëren volgen daarna de testimonials. Van Koert Chiropractie mag zich gelukkig prijzen met een hele hoop tevreden patiënten die mooie reviews hebben achter gelaten op Google mijn Bedrijf. Testimonials zorgen vaak voor dat laatste duwtje dat een potentiële klant nodig heeft.

8

9

Conclusie

conclusie

Net als dat een sprookje een ‘en ze leefden nog lang en gelukkig’ nodig heeft, heeft een website dit ook. Even kort samen vatten wie je bent, waar je voor staat en af sluiten met de Call to Action die je wilt dat de bezoeker gaat doen. In dit geval een afspraak maken.

Dit is hoe we de home pagina hebben ingericht voor deze chiropractie. Iedere pagina heeft een ander doel en dus ook een andere reis die de bezoeker gaat afleggen. Vaak wil de bezoeker zijn eigen reis bepalen en bieden we voldoende short cuts aan zodat men snel op zijn plek van bestemming is. Wil je weten hoe dat eruit ziet?